حقوق و مزایای مهمانداران هواپیما

اگر قصد دارید در آینده مهماندار هواپیما شوید، بد نیست بدانید که این شغل مزایای بسیاری به غیر از سفر دارد. یکی از بهترین مواردی که در مورد شغل مهمانداران هواپیما وجود دارد، تنظیمات دقیقی است که برای آن در نظر گرفته شده است، مثلا هر شخصی مینیمم و ماکزیمم ساعت کاری خاصی دارد  و ساعات کاری انعطاف پذیر و آشنایی با هزاران هزار فرد جدید تنها بخشی از جذابیت کاری آن هاست. در ادامه می خواهیم تعدادی از مزایای مهمانداری هواپیما را به شما بگوییم.  با ما باشید:

شغل جذاب مهماندارای دارای مزایا و معایب بسیاری است و بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می کنند کار راحتی است با سختی های بسیاری همراه است. مانند ساعت کاری نا مشخص، سرو کله زدن با مسافران بد اخلاق، پروازهای طولانی و خسته کننده و ... برای تحمل این شرایط قطعا باید خیلی به کار خود علاقمند باشند و صبر و حوصله کافی داشته باشند تا بتوانند از عهده مسئولیت های این شغل برآیند.

عکس مهماندار خارجی در حال صحبت با همکار خود


از مزایای شغل مهمانداری می توان به داشتن سهمیه رایگان برای استفاده از ایرلاینی که در آن کار می کنند برای رفتن به سفرهای داخلی و خارجی اشاره نمود، به عبارتی آن ها بدون نیاز به خرید بلیط هواپیما به صورت رایگان می توانند به مسافرت بروند. از دیگر مزایای آن می توان به بن تخفیف ایرلاین با مراکز طرف قرارداد از جمله فروشگاه، رستوران و ... اشاره نمود.

حقوق جامعه هوانوردی به ویژه مهمانداری در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان و ایر لاین های خارجی پایین تر است اما به طور کلی این شغل در ایران جز مشاغلی که دارای درآمد مناسبی هستند محسوب می شود. حقوق هر یک از مهمانداران با توجه به نوع کار و وظایفی که دارند متفاوت است اما به صورت کلی عواملی مانند میزان تحصیلات و تجربیات مهماندار، نوع استخدام و سابقه کاری و مدت زمان فعالیت او تعیین کننده میزان حقوق مهمانداران در ایران می باشد. مهمانداران می توانند پس از حدود ۷-۸ سال فعالیت و پس ازتسلط کامل به زبان انگلیسی برای حضور در ایرلاین های خارجی که از مزایای بیشتری برخوردار هستند در خواست دهند و یا به فعالیت خود در ایرلاین فعلی ادامه دهند به درجه سر مهماندار برسند که قطعا حقوق و مزایای بیشتری خواهد داشت.

غذا و اقامتگاه رایگان

یکی دیگر از مزایای مهمانداری هواپیما امکان داشتن غذا و اقامتگاه رایگان است. یکی از مواردی که اصلا بری مهمانداران هواپیما اهمیت ندارد، غذا و اقامت است چرا که ایرلاین های هواپیمایی این دو مورد را برای مهمانداران خود تهیه می کنند و فرقی هم ندارد که شهر مقصد آن ها چه شهری باشد.

چگونه مهماندار هواپیما شویم؟

غرامت عالی

وقتی که تبدیل به یکی از خدمه ی پرواز می شوید نباید غرامت بالایی که برای آن در نظر گرفته شده است را فراموش کنید. علاوه بر ای مهمانداران هواپیما دستمزد بسیار بالایی هم دریافت می کنند. در کنار همه ی  این ها باید خدماتی که برای سلامتی آن ها در نظر گرفته می شود و مزایای بازنشستگی را هم در نظر گرفت.

شغلی که خوشحالتان می کند

بسته به اهداف شغلیتان و شخصیتی که دارید، مهمانداری هواپیما ممکن است مناسب ترین شغل دنیا برای شما باشد. وقتی با ایرلاین های بزرگ کار می کنید، شانس این را دارید تا از تخفیف های فروشگاه های بزرگ برخوردار شوید و یا مثلا اقامتگاه رایگان داشته باشیید… این ها فقط تعدادی از مزیت های آن بود.

سخن پایانی

همانطور که سفر با هواپیما می تواند بسیار لذت بخش ودوست داشتنی باشد فعالیت به عنوان خدمه هوایی ایرلاین ها نیز با وجود سختی ها خیلی جذاب است و طرفداران بسیاری دارد و در صورتی که افراد ویژگی های لازم برای این شغل را داشته باشند قطعا موفق خواهند شد.

برای خرید بلیط هواپیما کیش میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید.

Comments