عوامل موثر در خرید بلیط هواپیما برای کودکان

به طور کلی عوامل مختلفی می تواند بر قیمت بلیط هواپیما اثر بگذارد که از مهم ترین آن ها می توان به سن مسافر و چارتر یا سیستمی بودن بلیط اشاره نمود. بر اساس قوانین ایرلاین ها کودکان به دو گروه سنی زیر دو سال به عنوان نوزاد و 2 الی 12 سال به عنوان کودک تقسیم می شوند و شرایط رزرو بلیط برای هر یک از آن ها متفاوت است. با وجود آنکه نوزادان در طول سفر همواره در بغل والدین خود هستند اما نیاز است که حتما شماره بلیط برای آن ها در هنگام ورود به هواپیما صادر شود. معمولا در مواقعی که بلیط سیستمی برای کودکان رزرو می شود هزینه بلیط حدود 10 درصد بلیط بزرگسالان می باشد.

اما شرایط کودکان 2 تا 12 ساله کمی متفاوت است و آن ها در طی سفر قطعا به صندلی نیاز خواهند داشت. قیمت بلیط کودکان هر یک از ایرلاین با توجه به شرایط متفاوت است و معمولا آن ها بر اساس  تاریخ و ساعت سفر، سیاست های بازرگانی خود و فصل پر سفر باشد یا کم سفر و... تعیین می کنند. بنابراین نیاز است که در هنگام رزرو بلیط هواپیما برای کودکان توجه نمایید و ایرلاین مناسبی انتخاب کنید. اصولا قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بین 50 الی 75 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است. هزینه بلیط کودکان در سفرهای خارجی  بر اساس کلاس نرخی متفاوت است.

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان در پرواز خارجی

در پرواز خارجی هم مانند پرواز داخلی خرید بلیط هم برای نوزاد و هم برای کودک ضرورت دارد، اما قوانین کلی برای تعیین قیمت( بلیط هواپیما مشهد، اصفهان، تهران و ... برای مثال) برای کودک وجود ندارد. بهای بلیط نوزاد در سفر خارجی مانند سفر داخلی 10 درصد بهای بلیط بزرگسال است.

در تعیین شناسه نرخی ایرلاین‌های مختلف علاوه بر فاکتورهایی مثل ساعت و روز حرکت و فصل سفر، نوسانات ارزی هم تاثیر گذار هستند. شناسه نرخی هم در تعیین قیمت تاثیر گذار هستند، در نتیجه با توجه به متغییر بودن فاکتورهای تعیین کننده، قانون ثابتی برای قیمت بلیط کودک در پرواز خارجی وجود ندارد.

بلیط هواپیما کودکان در پروازهای سیستمی

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا متفاوت می باشد. معمولا در پروازهای سیستمی هزینه بلیط نوزادان (کودکان زیر 2 سال) 10 الی 15 درصد نرخ بلیط بزرگسالان است. این قانون در مورد پروازهای چارتر نیز صدق می کند و شرایط صندلی و سبد نگهدارنده کودک در هر دو پرواز یکسان است. در صورتی که شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان 2 الی 12 سال در پروازهای سیستمی و چارتر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. قوانین ایرلاین ها تعیین کننده نرخ بلیط این گروه سنی می باشد و هر یک نرخ متفاوتی در این رابطه دارند. اما به طور کلی معمولا اکثر ایرلاین ها هزینه بلیط هواپیما کودکان 2 الی 12 سال را  نیم بها برای پروازهای درون مرزی و 80 درصد برای پروازهای برون مرزی محاسبه می کنند. اگر در هنگام  خریدبلیط   هواپیما  از  مستر بلیط  قوانین ایرلاین ارائه دهنده بلیط را مطالعه نمایید می توانید از جزئیات دقیق نرخ بلیط کودکان در آن ایرلاین و شرایطش آگاه شوید.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

Comments